Gamification concept voor UWV
In 2014 mochten we samen met onze partner Blinklane een game concept ontwikkelen om UWV medewerkers te helpen gerichten uitkeringen te verstrekken dan we in te trekken op basis van scenario’s. Het concept is (nog) niet in productie gegaan, maar we willen het concept toch graag vast delen.
Het idee is dat de wachtruimte van het kantoor zich vult met werkzoekenden die al dan niet recht hebben op een uitkering. Als speler moet jij via een gesprek achterhalen of de persoon voor je inderdaad (nog steeds) recht heeft op een uitkering of niet. Sommige mensen vertellen de waarheid, andere niet, sommige hebben inderdaad recht op een uitkering, anderen niet… Durf jij het aan om de juiste beslissing te nemen?
Deze moet je dan toekennen of je moet één van de handhavingsmiddelen inzetten om deze persoon te motiveren een grotere inspanning te verrichten om weer aan de slag te kunnen of anderzijds informeren. Dit doe je door middel van het schakelwiel.
Deze game is (nog) niet in productie gegaan.