BrandNewGame

Samenwerken stimuleren met games

Hoe overtuig je 350 organisaties rondom Schiphol Cargo doordrongen van het feit dat samenwerken binnen de branche zal leiden tot een snellere afhandeling van het logistieke proces, groei binnen de keten en een verhoogde veiligheid? Die vraag kregen Atos Consulting, BrandNewGame en IJsfontein in 2010 voorgelegd door het bestuur van Air Cargo Netherlands. Ze hadden al van-alles geprobeerd: lezingen, workshops, mooie publicaties, maar het draagvlak voor verandering bleef uit. Uiteindelijk heeft IJsfontein twee games ontwikkeld die een duidelijke bijdrage hebben geleverd aan de bereidheid tot verandering (samenwerking) binnen de keten en ten aanzien van SmartGate (een nieuwe werkwijze ism de Douane NL). BrandNewGame was verantwoordelijk voor de analyse en concept ontwikkeling.

De game is uiteindelijk door 2.100 medewerkers binnen de branche gespeeld en kreeg in 2011 een E-Learning nominatie.

Speel de games via: www.smartgatethegame.nl