360º Feedback App
Omdat VodafoneZiggo een optimale klantbeleving wil bieden en gelooft dat feedback de organisatie voortdurend kan verbeteren, mogen we al sinds 2016 gamification toepassen op het geven van ‘360 graden feedback’. Ongeveer 1.200 medewerkers in de winkels van VodafoneZiggo gebruiken onze applicatie om op een leuke en effectieve manier feedback te geven op de verkoopgesprekken van collega’s. De feedback kan op elke gewenste fase van het verkoopgesprek worden gegeven. Medewerkers trainen elkaar op deze manier de optimale klantbeleving te bieden.
De applicatie vraagt medewerkers op een eenvoudige manier feedback te geven via ja/nee vragen, het toekennen van sterren, gebruiken van sliders – en natuurlijk kwalitatieve feedback via ‘open vragen’.
Medewerkers spelen badges vrij bij zowel gegeven feedback als gekregen feedback. Op die manier worden ze gestimuleerd op een leuke manier interactie aan te gaan en elkaar beter te maken in hun vak.
De feedback kan gebruikt worden in de wekelijkse overlegmomenten en voortgangsgesprekken. De applicatie is zo gebouwd, dat deze eenvoudig bruikbaar is voor elke (retail) organisatie. We geloven sterk in een ‘own-device’ strategie waarbij de mobiele telefoon van de medewerker ook voor zakelijke doeleinden kan worden gebruikt.
Voor meer informatie, contacteer Bart Hufen.