Conversie verhogen in winkels

Mensen hebben verschillende karaktereigenschappen en divers koopgedrag. Om medewerkers van BelCompany (Vodafone Retail) te trainen in het herkennen van verschillende persona’s, hun tone of voice overeenkomstig aan te passen en het juiste aanbod te kunnen doen – is er een game ontwikkeld.

In een periode van 8 weken konden medewerkers van BelCompany op de winkelvloer deze Retail game spelen waarin ze leerden dat verschillende mensen dezelfde vraag kunnen stellen, maar op een verschillende  Tone of Voice. Door de juiste toon aan te slaan groeit het vertrouwen en ontwikkeld de emotie van een klant zich positief waardoor de koopbereidheid (window of opportunity) toeneemt.

Hoe groter het vertrouwen, hoe groter de kans dat een klant iets koopt in de winkel, of de medewerker de leiding geeft in het verkoopgesprek en zich daadwerkelijk zal laten adviseren.

Uiteindelijk speelden 680 medewerkers de game gemiddeld 40 keer in een periode van 8 weken. Er zaten echter medewerkers tussen die de game wel 200 keer speelden. Het was indrukwekkend om te zien dat er een duidelijke overeenkomst zichtbaar was in de resultaten en het aantal keer dat de game werd gespeeld.

Deze game is eenvoudig in te zetten voor andere retail organisaties zoals BCC, Halfords, Mediamarkt en dergelijke.

Speel de aangepaste versie: Ken je Klant game hier log in met personeelsnummer 0001 en geboortedatum 01 01 2013